Tuesday, May 4, 2010

Geng Civic prangg, Miri







Miri, Malaysia. Hujung minggu di Xplanet hidup dan meriah dengan perjumpaan terbesar honda civic modefikasi JDM (japanese domestic market), yang julung- julung kalinya diadakan di Xplanet .Perjumpaan ini bertujuan merapatkan hubungan, berkenalan dan berkongsi pandangan serta idea berkenaan modefikasi JDM ,disana juga berhimpunnya pro-pro Honda dan brader-brader Honda dimana himpunan ini tidak menerima modefikasi luarbiasa atau VIP.

Dengan Enjin Prangg B16A termasuk juga engin standard dan v-tec serta H22 bagi prelude, masing masing berkumpul sebaris mempamerkan honda- honda mereka,

Kereta- kereta ini terus meningkat tanpa mengira waktu dan ketika, namun ia tidak menghalang pemiliknya untuk terus mengubahsuainya, ini adalah model-model honda yang popular di malaysia, kereta-kereta ini mempunyai pengaruh yang cukup besar,jadi tidak hairanlah pemiliknya sangat bimbang untuk parkir di merata tempat.

Melalui pemerhatian blogger, dibahagian Miri ,rata-rata anda boleh melihat honda dan pemiliknya adalah kaum cina, dan honda yang dominannya adalah  Civic EG dan EK.belum cerita lagi honda lain .Modefikasi mereka biasanya  mengarut contohnya rim17, tinted hitam 100%, skirt-skirt yang mengarut dan menyapu jalan, ekzos kiri dan kanan yang leper, spoiler umpama hampaian baju, ditambah dengan sound system bergerak, dan yang pasti golongan ini menggunakan enjin pekak auto yang superb lembab.dikenali sebagai VIP style. Modifikasi ini ditolak 100% oleh golongan kaki prangg yang semestinya berjiwa kelajuan.

Hakikatnya dengan  kemasukan orang orang semenanjung ke Miri ,sedikit sebanyak membawa pengaruh JDM  dan menyebabkan modefikasi JDM semakin berkembang dan menjadi ikutan.



Perkara pertama yang dilakukan ketika sesi fotografi pada bahagian luaran adalah meneliti apa jenis rim yang digunakan oleh honda mereka terutama civic.SSR type C dan Spoon  adalah pilihan mereka.

Xplanet.
anda juga meminati :













zuyus the autoblogger.

7 comments:

  1. beli lah honda.bnyak yag hubungi kami nk jual

    ReplyDelete
  2. arissabutik bila nk beli honda tukarla kpd honda ,baru ade geng.

    ReplyDelete
  3. bagus blog nih kalau bleh. banyakkan lagi group2 macam ni.nk tgk dragg kaki prangg.yg jarang diadakan kat miri

    ReplyDelete
  4. actually i like if u show me one by one ,the car and make the story about that ,bcoz i would like to know the dolphin (rare)..and also the blue eg.....keep in detail plz, bro

    ReplyDelete
  5. kawe punya pict ado jgo..demo keno byr royalti nih hehe

    ReplyDelete
  6. salam..ada ka yg nk jual bawah 30 no plate srwk..email sy syukor.aziz@tm.com.my

    ReplyDelete